Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Serwis 90 000 km - zakres czynności

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Serwis 90 000 km - zakres czynności

    Nie ma problemu ja przeważnie w soboty jeżdżę jak jest pogoda

  • #2
    Serwis 90 000 km - zakres czynności

    Witam
    Muszę zrobić serwis przy 90 000km, serwis mam co 30 000, roczne robię około 15 000 (50%miasto/50% trasa) więc wychodzi co 2 lata.

    Przeczytałem instrukcję obsługi + Sam naprawiam + przejżałem troche forum
    i nie znalazłem dokładnie zakresu czynności który powinienem zrobić.
    Chcę oddać do dobrego warsztatu w Wawie polecanego na forum (nie ASO) ale przed oddaniem mieć świadomość zakresu który należałoby wykonać:
    1- Wymiana oleju silnika + filtr
    2- filtr powietrza silnika
    3- filtr kabiny i czyszczenie klimy było 2 miesiące temu - więc nie trzeba
    4- świece były wymieniane przy 50 000km, więc jak rozumiem 20 000km jeszcze mi pozostało ?
    5- co z filtrem paliwa ? - co ile
    6- co z paskami (w szczególności rozrządu, pompa wody i rolki) co ile je się wymienia?
    instrukcja enigmatycznie mówi o sprawdzeniu przy 90 000 później sprawdzenie co 30 000
    ale brak jest konkretów.
    7- czy olej w skrzyni biegów się wymienia /sprawdza/uzupełnia ? (mam 5biegową manual)
    8- zapewne trzeba będzie wymienić płyn hamulcowy - bo chyba nie był jeszcze zmieniany ?
    9- czy coś jeszcze należy wykonać, zmienić?

    Z góry dziękuję za info
    Octavia 2 /1,6mpi BSE/ 150 kkm
    (LPG BRC Sequent 24 założone przy 50 kkm)

    Komentarz


    • #3
      Cześć.
      Rozrząd kompletny plus pompa wody obligatoryjnie co 90kkm, jeśli masz LPG, to świece co 30kkm lub częściej jeśli czujesz,że słabnie na niskich obrotach lub poszarpuje na zimnym (u mnie tak było tuż przed wymianą, potem jak ręką odjął, do skrzyni nie zaglądaj, jeśli nie ma wycieków i biegi dobrze wchodzą
      Płyn hamulcowy co 2 lata bez względu na przebieg (ulega starzeniu), pasek wielorowkowy ja zmieniłem przy 50kkm dla świętego spokoju, bo buczał jak cholera (wyglądał całkiem rozsądnie ,więc rzuciłem do bagażnika w razie jakbym się miał z nim przeprosić).
      Przy tym przebiegu klocki i/lub tarcze to raczej pójdą do wymiany.... zależy od od oceny organoleptycznej.
      U mnie z tyłu są bębny więc zaglądnę dopiero w okolicach 120kkm, ale przód tarcze i klocki wymieniłem przy 55kkm (zależy od stylu jazdy).
      Jeśli robisz to w ASO, to poproś o rozpiskę zakresu wykonanych czynności (szczegółową), żeby się potem nie wyparli, że "tego nie robiliśmy", bo Polak potrafi....
      Aha, przy LPG wymieniaj częściej filtr powietrza, a zaoszczędzisz na gazie- ja wymieniam co 15-20kkm (każdy gaziarz to powie, że LPG lubi czyste powietrze).

      Komentarz


      • #4
        Zamieszczone przez paulob1
        Cześć.
        Rozrząd kompletny plus pompa wody obligatoryjnie co 90kkm, jeśli masz LPG, to świece co 30kkm lub częściej jeśli czujesz,że słabnie na niskich obrotach lub poszarpuje na zimnym (u mnie tak było tuż przed wymianą, potem jak ręką odjął, do skrzyni nie zaglądaj, jeśli nie ma wycieków i biegi dobrze wchodzą
        Płyn hamulcowy co 2 lata bez względu na przebieg (ulega starzeniu), pasek wielorowkowy ja zmieniłem przy 50kkm dla świętego spokoju, bo buczał jak cholera (wyglądał całkiem rozsądnie ,więc rzuciłem do bagażnika w razie jakbym się miał z nim przeprosić).
        Przy tym przebiegu klocki i/lub tarcze to raczej pójdą do wymiany.... zależy od od oceny organoleptycznej.
        U mnie z tyłu są bębny więc zaglądnę dopiero w okolicach 120kkm, ale przód tarcze i klocki wymieniłem przy 55kkm (zależy od stylu jazdy).
        Jeśli robisz to w ASO, to poproś o rozpiskę zakresu wykonanych czynności (szczegółową), żeby się potem nie wyparli, że "tego nie robiliśmy", bo Polak potrafi....
        Aha, przy LPG wymieniaj częściej filtr powietrza, a zaoszczędzisz na gazie- ja wymieniam co 15-20kkm (każdy gaziarz to powie, że LPG lubi czyste powietrze).
        w kontekscie LPG jak czesto filtry zmieniasz?
        jest sens co 15k?

        Komentarz


        • #5
          art_ii, Forum - Octavia Club Polska
          O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

          Komentarz


          • #6
            To zależy o jaki filtr chodzi.
            Przy LandiRenzo obligatoryjnie wymiana obu filtrów gazu co 30kkm, filtr powietrza wg wytycznych fabryki co 60kkm, ale ja zmieniam co roku (około 15kkm).\Wszystko zależy, po jakich drogach śmigasz. Wystarczy 2x po szutrowej lub po piachu przejechać za kimś i masz filtr powietrza zawalony.
            Ja kupuję polski zamiennik od ASSO za 11 zeta od sztuki, więc raz na rok stać mnie na taką imprezę, tym bardziej, że zamawiam cały komplet, czyli pyłek, oleju i powietrza.
            Zresztą sam zobacz:

            Link

            Komentarz


            • #7
              okresy obsługi QG0 QG1 QG2

              Loru dzięki za rozpiskę, studiowałem ja już wcześniej kilkukrotnie
              ale cały czas nie widzę tam zapisów co jaki przebieg/ilość lat mam wymienić pasek rozrządu (i czy z pompą czy bez) oraz filtr paliwa (benzyny)
              - być może nie zauważam jakiejś oczywistej kwestii, więc proszę o sprostowanie.

              reszta jest dla mnie zrozumiała
              tj. filtry powietrza, olej silnika rozumiem, zawieszenie i układ jezdny na podstawie oględzin

              Ale rozrząd to chyba jedna z bardziej krytycznych kwestii
              Octavia 2 /1,6mpi BSE/ 150 kkm
              (LPG BRC Sequent 24 założone przy 50 kkm)

              Komentarz


              • #8
                Zamieszczone przez loru
                Loru dzięki za rozpiskę, studiowałem ja już wcześniej kilkukrotnie
                ale cały czas nie widzę tam zapisów co jaki przebieg/ilość lat mam wymienić pasek rozrządu (i czy z pompą czy bez) oraz filtr paliwa (benzyny)
                - być może nie zauważam jakiejś oczywistej kwestii, więc proszę o sprostowanie.
                zrób zgodnie ze starą szkoła, co 90kkm lub 5 lat , kompletny rozrząd , filtr paliwa to u mnie jest przesadza ale wymieniam przy każdym serwisie olejowym , bardziej z lenistwa , żeby nie pamiętać, kiedy go należy wymienić i i ile jeszcze zostało do wymiany filtra, tak samo robię u żonki w benzynie, to nie są jakieś wielkie koszta, Ty zaś jak chcesz to wymieniaj co drugi serwis olejowy i będzie gitara.
                O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                Komentarz


                • #9
                  Zamieszczone przez paulob1
                  To zależy o jaki filtr chodzi.
                  Przy LandiRenzo obligatoryjnie wymiana obu filtrów gazu co 30kkm, filtr powietrza wg wytycznych fabryki co 60kkm, ale ja zmieniam co roku (około 15kkm).\Wszystko zależy, po jakich drogach śmigasz. Wystarczy 2x po szutrowej lub po piachu przejechać za kimś i masz filtr powietrza zawalony.
                  Ja kupuję polski zamiennik od ASSO za 11 zeta od sztuki, więc raz na rok stać mnie na taką imprezę, tym bardziej, że zamawiam cały komplet, czyli pyłek, oleju i powietrza.
                  Zresztą sam zobacz:

                  Link

                  wszystkie filtry zmieniam co 15000 za wyjątkiem gazowego fazy cieklej i filtra benzyny. - tutaj co 30 kkm.

                  jasne ze ti jest tanie i samemu większość mozna wymienić. ..

                  Komentarz

                  POWRÓT NA GÓRĘ
                  Pracuję...
                  X